poniedziałek, 16 września 2013

Kto powiedział, ze telewizja śniadaniowa ogłupia? Zaprosili dzisiaj babeczkę, która opowiadała, jak uczyć się z dzieckiem i między innymi pokazała świetny sposób na mnożenie dwucyfrowych liczb. czym prędzej to wygooglowałam, żeby nie zapomnieć i przetestować to z Kamilem. Nie mogę się doczekać, żeby młodego pomęczyć :) Tutaj pokazują, że trzycyfrowe też można, ale bajer :)
 
http://www.youtube.com/watch?v=hdcEQ4rqpHw
 
Próbować :) Proste jak budowa cepa, Kubę też pomęczę :) Sprawdziłam, to działa też na jednocyfrowych ale dużo liczenia. Nic to, Kamil ma problem z zapamiętaniem tabliczki mnożenia, niech sobie liczy tak . Mam nadzieję, że to zrozumie. Odejmowania też go inaczej uczyłam i pojmował, a nauczycielom to nie przeszkadzało, że coś tam sobie dopisywał itd.

15-7= (15+3) - (7+3)=18-10=8

Takie dopełnianie do dziesięciu drugiej cyfry ale dziecko musi pamiętać, ze jak do tej drugiej coś dodaje, to i do pierwszej musi dodać taką samą ilość. Dziecko musi umieć dodawać. Do Kamila to przemówiło, bo samo 15-7 sprawiało mu duży problem. No i musiał zapamiętać, że jak jest np 15-2, to już ma nie kombinować. Zapamiętał :)

3 komentarze:

  1. hej
    fuck! chciałam usunąc usunięty Twój komentarz i mi skasowało wszystko :(((((((((((((((((((((

    Więc tutaj wrzucę swoja odpowiedz

    własnie spłunełam słowem, niech spada wszystko z mojej głowy, polecę, ale wiesz co? z czasem (z wiekiem) coraz trudniej oderwać dupę od podłoża. Choć powinno być na odwrót to młodość roztrząsa, a na "starość" już powinien być tylko dobrotliwy uśmiech, a jednak...szlag mnie trafia.
    Nie potrafię oswoić siebie.
    Ani człowieka.

    Dzięki, pozdro.:)

    ps sorki !!!!! To jest jedna z najgorszych rzeczy jakie zrobiłam w zyciu .....wirtualnym,
    Przepraszam, nie chciłam, ale dziękuję za słowa.
    Juz wiecej nic nie bede ruszac, grrr, ale wyszlo nie fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybacz, napisz jeszcze raz, szlag:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Hehehehe, spoko. Domyśliłam się :D

    OdpowiedzUsuń